Centar za osobni rast i razvoj: Biti drugačiji!
Školska godina 2020./2021.; 2021./2022.
KA1- Mobilnost odgojno-obrazovnih djelatnika u školskom obrazovanju
Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli financijske potpore za projektne prijedloge u okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za 2020. g. za program Erasmus+, Ključnu aktivnost 1 u području odgoja i općeg obrazovanja, rok 11.02.2020. godine, prihvatila je naš projektni prijedlog.
Erasmus + KA1
Erasmus+ program je Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta za razdoblje 2014. ̶ 2020. Svrha je programa Erasmus+ podržati napore država sudionica da učinkovito iskoriste mogućnosti europskog ljudskog i socijalnog kapitala, pritom potvrđujući načelo cjeloživotnog učenja povezivanjem potpore formalnom, neformalnom i informalnom učenju u područjima obrazovanja, osposobljavanja i mladih.
Ključna aktivnost 1 (KA1) namijenjena je ostvarivanju mobilnosti zaposlenika odgojno-obrazovnih ustanova u svrhu usavršavanja znanja, vještina i kompetencija potrebnih za obavljanje posla u svojim matičnim ustanovama.
Centar za osobni rast i razvoj – Biti drugačiji!
Web mjesto: Centar za osobni rast i razvoj: Biti drugačiji! (@Centar_za_osobni_rast_i_razvoj_Biti_drugaciji) - Wakelet
Ovim projektom Škola nastavlja s Centrom za osobni rast i razvoj kao nadogradnjom prethodnih Erasmus+KA1 projekata (Usudi se misliti, Vjetar u leđa).
Predviđeno trajanje projekta je 16 mjeseci s datumom početka 1. srpnja 2020.
Financijska potpora: 18.197,00 EUR.
Mobilnosti uključuju strukturirane tečajeve (6), job shadowing (1) i teaching assignment (1).
Projektni tim: Iva Baraba - učiteljica povijesti, Roberta Bonassin - učiteljica talijanskog jezika, Loredana Jakominić - ravnateljica, Nada Kegalj – psihologica, Ana Marinić – učiteljica geografije, Sonja Valerijev – učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture, Iva Vukić Antić - socijalna pedagogica.
Kratki opis projekta: Projekt je usmjeren na rad s darovitim učenicima te učenicima s iznad prosječnim sposobnostima. Naglasak projekta je na učenicima koja su neprimjetna, stidljiva, tiha i povučena s ciljem povećanja dugoročne motivacije za učenje te povećanja samopoštovanja darovitih učenika i učenika s iznad prosječnim sposobnostima.
Ciljevi projekta:
1. Razraditi program rada s darovitim učenicima i učenicima s iznad prosječnim sposobnostima za za sva nastavna područja, školske aktivnosti te podrška učiteljima u osmišljavanju i provedbi Kurikuluma,
2. Uvesti mentorski rad s učenikom (rad sa stručnjakom određene specijalnosti)u prirodoslovnom, STEM, umjetničkom i humanističkom području (individualno ili u grupama),
3. Formirati vršnjačke i volonterske aktivnosti u svrhu postizanja da učenici prihvate sebe i druge te budu usmjereni na probleme kao izazove.
Očekivani ishodi:
1. Razvoj novih metoda učenja i poučavanja darovitih učenika i učenika s iznad prosječnim sposobnostima,
2. Razvoj kurikulumske kulture,
3. Razvoj europske dimenzije škole.
Učitelji će poboljšati metode poučavanja, primijeniti nove nastavne metode, implementirati metode kritičkog mišljenja u svakodnevni rad. Učenici će poboljšati strategije učenja, razviti metode kritičkog, kreativnog i divergentnog mišljenja. Edukacijom za građanina Europe razvijat ćemo toleranciju i prihvaćanje svih različitosti. Škola i Centar postat će prepoznatljivi po obrazovanju darovitih učenika i skrbi za njih. Centar za osobni rast i razvoj bit će nositelj ideje da škola dobije naziv Europskog talent pointa.
Project summary:
Ana Marinić, voditeljica projekta
Mobilnost 1.
U mjesecu kolovozu, 2021.g. održana je mobilnost pod pokroviteljstvom organizacije Anatolia Education (Barcelona) gdje je učiteljica Iva Baraba sudjelovala na edukaciji „Gifted child“. Edukacija je trening stručnog osposobljavanja djelatnika obrazovnih institucija koji su uključeni u projekte rada s darovitim učenicima. Projekt je usmjeren na rad s darovitim učenicima te učenicima s iznad prosječnim sposobnostima. Naglasak projekta je na učenicima koja su neprimjetna, stidljiva, tiha i povučena s ciljem povećanja dugoročne motivacije za učenje te povećanja samopoštovanja darovitih učenika i učenika s iznad prosječnim sposobnostima.
Učiteljica Iva Baraba održala je predavanje na sjednici Učiteljskog vijeća i kolegama prenijela nova znanja, iskustva i dojmove.
Mobilnost 2.
CLIL za učitelje tjelesne i zdravstvene kulture/ Content Language Integrated Learning for PE teachers na Tenerifima, Španjolska
Erasmus KA1 projekt „ Centar za osobni rast i razvoj: Biti drugačiji!“ Osnovne škole Podmurvice iz Rijeke obuhvatio je strukutrirane tečajeve i aktivnosti podučavanja. Sudionica projekta Sonja Valerijev, učiteljica Tjelesne i zdravstvene kulture, početkom listopada boravila na Tenerifima i sudjelovala je na strukturiranom tečaju Clil for PE teachers. CLIL je metodologija prema kojoj se sadržaji isprepliću te nastava uključuje CONTENT/ SADRŽAJ – znanja, vještine i razumijevanje predviđeno kurikulumom, COMUNICATION/KOMUNIKACIJA – razvoj jezične komunikacije i kompetencije na stranom jeziku, COGNITION/SPOZNAJA – razvoj spoznajnih sposobnosti, CULTURE/KULTURA – razvijanje interkulturalne kompentencije i svijest o sebi kao građaninu svijeta.
Kroz 30 sati edukacije koja se odvijala svakodnevno i isključivo na engleskom jeziku, u okruženju učitelja TZK iz Poljske, Francuske, Češke i Njemačke, učiteljica je stekla odličan temelj za daljne poboljšanje u svom radu, te uvođenje engleskog jezika u nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture.
Tečaj je bio koncipiran na način da je naglasak kroz radionice u učionici bio na uporabi engleskog jezika, a u drugom djelu na praktične i fizičke aktivnosti u različitom okruženju - u parku, na plaži, igralištu.
Kroz aktivnosti na tečaju učiteljica je kroz interaktivne i angažirane aktivnosti naučila kako povezati jezične i sadržajne ishode, motivirati učenike, dati jednostavne jezične upute, raditi u parovima i grupi, uspostaviti pravila na engleskom jeziku u nastavi TZK.
Tijekom edukacije sudionici su imali organizirane različite kulturne aktivnosti, tako su posjetiliti Nacionalni park i Vulkan – Teide te su posjetili sve znamenitosti u glavnom gradu Santa Cruz de Tenerife.
Ova mobilnost bila je neprocjenjivo iskustvo, izvrsna edukacija kojom je učiteljica stekla nove vještine, dobila pregršt novih ideja koje će moći primijeniti u svakodnevnom radu učitelja TZK te u radu Osnovne škole Podmurvice.
Mobilnost 3.
Praćenje nastave i podučavanje u školi za darovite
Erasmus KA1 projekt Osnovne škole Podmurvice iz Rijeke pod imenom Centar za osobni rast i razvoj: Biti drugačiji! osim četiri strukturirana tečaja obuhvatio je i aktivnost podučavanja, tzv. teaching assignment te praćenja nastave, tzv. job shadowing. Sudionice projekta, učiteljice Ana Marinić i Roberta Bonassin, krajem listopada boravile su u školi za darovite u gradu Malatya u Turskoj i sudjelovale u navedenim aktivnostima. Učiteljica Ana Marinić podučavala je geografiju uz mentorstvo sustručnjakinje Emine Yurteri, dok je učiteljica talijanskog jezika Roberta Bonassin pratila rad kolegice Zuhal Ayik Yildirim.
S obzirom da se projekt Škole temelji na radu s darovitom djecom, promišljajući o školi partneru odabrale smo Tursku iz razloga što tamošnji obrazovni sustav ima zakonski reguliran program za darovite učenike. Na ovakav oblik usavršavanja, odlučile smo se želeći steći širu perspektivu o obrazovanju u drugoj državi, dobiti uvid u svakodnevni rad i radno okruženje, metode i načine rada partnerske škole, razmijeniti znanja i primjere dobre prakse te steći dodatno iskustvo i oplemeniti vlastiti rad.
Dugogodišnja suradnja na brojnim projektima putem eTwinning platforme omogućila nam je stjecanje brojnih kontakata te je pronalazak škole partnera bio vrlo lak. Kontaktirale smo učiteljicu engleskog jezika Zuhal Ayik Yildirim, djelatnicu škole za darovite učenike Bilim ve Sanat Merkezi u gradu Malatya u Turskoj i dogovorile aktivnosti.
Prvog dana boravka u školi, prezentaciju na engleskom jeziku održao nam je Mustafa Can Öztürk, učenik srednje škole i sam sudionik brojnih Erasmus projekata te nas upoznao s ljepotama grada i regije. Idućih dana, u razgovoru s kolegama dobile smo informacije o načinu organizacije i posebnostima turskog školskog sustava. Tamošnji sustav ima razrađenu podršku darovitim učenicima i omogućava testiranje učenika u prvom, drugom ili trećem razredu osnovne škole, najviše dva puta. Testiranje je regulirano od strane nadležne institucije i sastoji se od tri razine: testa iz područja darovitosti, testa inteligencije i intervjua. Nakon što jednom postanu učenici škole za darovite, pohađaju je do odlaska na fakultet. Nastava se odvija uz redovnu nastavu, u suprotnoj smjeni. Svaki učenik školu za darovite pohađa dva puta tjedno po četiri nastavna sata. Tijekom osnovnoškolskog obrazovanja pohađaju sve nastavne predmete, dok se u srednjoj školi opredjeljuju za određene sadržaje i učitelje i pripremaju za državna i međunarodna natjecanja te rade na projektima. Nastava u školi za darovite slijedi planirani program, no fleksibilna je, bazirana na praktičnoj nastavi te bez provjeravanja i vrednovanja.
Osim praćenja i podučavanja, partnerska škola organizirala je i zajedničke aktivnosti za učenike i učitelje: Calliography and Wood Burning Activity pod mentorstvom učitelja umjetnosti Yusufa Söylemeza, aktivnost Designing Turkish map on Fusion 360 programme and taking 3D printings pod mentorstvom učitelja tehnologije i dizajna Murata Canpolat te The Activitiy of the mathematical figure pattern and the rule of the patern s učiteljicom matematike Berrak Dincer. U sklopu terenske nastave, posjetile smo znamenitosti regije u kojoj smo boravile.
Učiteljica Zuhal Ayik Yidirim organizirala je također primanje u Ministarstvo za nacionalno obrazovanje, posjet osnovnoj školi Firat Ilkokulu, srednjoj školi Erman Ilicak Fen Lisesi kao i fakultetu Inönü Üniversitesi na kojem je prije dvije godine uveden geografski odsjek.
Ova mobilnost obogatila nas je neprocjenjivim iskustvom i donijela brojne nove ideje kojima ćemo unaprijediti Školu i naš vlastiti rad.
Mobilnost 4.
Ravnateljica Loredana Jakominić i socijalna pedagogica Iva Vukić Antić provele su svoju prvu mobilnost u okviru Erasmus+ KA1 projekta od 24.4.2022. do 1.5.2022. godine u Portugalu, točnije Lisabonu i Sesimbri. Cijeli tjedan provele su organizirano i vođeno od strane organizatora tečaja CREF education iz Portugala. Tečaj pod nazivom Special needs: The challenge of inclusion pružio im je obilje novih znanja i razmjenu iskustava sa učesnicima tečaja iz drugih europskih zemalja (Španjolske, Francuske, Grčke, Italije). Prilikom tečaja imale su priliku upoznati više osnovnih škola u području Lisabona i nekoliko Centara za rehabilitaciju. Osim edukacije, uspjele su posjetiti i najznačajnije znamenitosti i ljepote Lisabona i njegove uže okolice.
« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |