Školski projekti
Provedba CAP – programa u 2. razredu
CAP program (Child assault prevention ili prevencija napada na dijete) je jedan od najučinkovitijih preventivnih programa koji se provode u svijetu a bave se problematikom zlostavljanja djece. Škola se u program uključila u njegovoj eksperimentalnoj fazi u 2000. godini. Od tada se kontinuirano provodi svake šk. god. U CAP-program uključuju se učenici drugog razreda i njihovi roditelji. Učitelji se permanentno obrazuju o problematici zlostavljanja. Voditeljica programa je Dijana Toljanić.
Provedba Teen CAP – programa u 8. razredu
Teen CAP program sastoji se od tri djela: predavanje za djelatnike, radionica za roditelje i radionica za učenike. Radionice za odrasle održavaju se prije učeničkih radionica. Ciljevi radionica za odrasle su pružiti odraslima znanje i razumijevanje o napadima na adolescente i smanjiti izolaciju tinejdžera u društvu odraslih.
Teen CAP u učeničikim radionicama odgovara na uzroke ranjivosti tinejdžera pružanjem dobrih, konkretnih informacija. Osnažuje ih dajući im strategije za ponašanje u opasnim situacijama i smanjuje njihovu izoliranosti.
Od 2008. svake se školske godine u program uključe učenici i roditelji jednog osmog razrednog odjela. Voditelji programa su Želimir Lalić, Iva Baraba, Dijana Toljanić i Iva Vukić Antić.
Kvalitetna škola
Program pod nazivom “Kvalitetna škola – škola bez prisile” uspješno primjenjuje ideje “kvalitetne škole” koju je oblikovao dr. Wiliam Glasser. Pod vodstvom profesorice psihologije, gospođe Jagode Tonšić-Krema, učitelji naše Škole aktivno sudjeluju u obrazovanju i samoobrazovanju. Učitelji i stručni suradnici uključeni u projekt smatraju da im tako stečena znanja olakšavaju rad na prevenciji ovisnosti i poremećaja u komunikaciji, dok posredni efekti primjene tih znanja u svakodnevnom radu eliminiraju probleme neuspjeha i disciplinske probleme s djecom. Projekt ima za cilj smanjivanje rizičnih faktora zdravog i nesmetanog razvoja djece, mladih i obitelji kroz razvijane modernih načina komunikacije u školi.
Projekt UNICEF-a
Uključeni smo se u Projekt UNICEF-ovog Ureda u Zagrebu “Za sigurno i poticajno okruženje u školama”. Radeći na kriterijima održivosti statusa „Škole nez nasilja“ nastojimo razvijati empatiju, obzirnost, nesebičnost i toleranciju među djecom, te jačati odgojnu komponentu škole. U sklopu Projekta trudimo se uključiti roditelje u sve naše aktivnosti i senzibilizirati lokalnu zajednicu za problem vršnjačkog nasilja. U grupe “Vršnjačke pomoći” uključeni su predstavnici učenika od 5. do 8. razreda. Planira se educiranje grupe učenika iz 5. i 6. te supervizirano vođenje grupe 7. i 8. razreda za pružanje pomoći u situacijama vršnjačkog nasilja.
Samovrednovanje
Svake godine Tim za kvalitetu provodi projekt “Samoevaluacija u funkciji unapređivanja kvalitete obrazovanja”. Izvješće dostavljamo Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje, a na osnovu anketa, izvješća i primjedbi učitelja i roditelja. Samovrednovanjem se želimo kritički odnositi prema aktualnim problemima, a u suradnji s roditeljima i djecom pronaći najbolje rješenje.
Karnevalska skupina “Ki san ja”
Redovito sudjelujemo na Riječkom karnevalu s karnevalskom skupinom “Ki san ja”. Učenici, učitelji i roditelji zajedničkim druženjem izrađuju maske. Voditeljica programa je Željka Milošević.
Projekt “DEBATA U OSNOVNOJ ŠKOLI” – program učenja kroz raspravu
Za osobni razvoj učenika kao cjelovite osobe je važno da činjenice ne prihvaćaju kao nešto konačno već da se prema informacijama koje primaju, stavovima i vrijednostima odnose kritički. To se razvija postepeno primjenom različitih strategija poučavanja kritičkog mišljenja. Posebnu pažnju u programu posvećujemo debati kao strategiji poučavanja i argumentirane rasprave. Debata kao vještina argumentirane rasprave odvija se prema utvrđenim pravilima i u određenom vremenskom okviru.
Program je ponuđen kao izvannastavna aktivnost i rad s potencijalno darovitim učenicima. Sastajemo se tjedno dva sata. Tijekom nastavne godine ukupno je predviđeno 70 sati. Voditeljice debatnog kluba u Školi su Nada Kegalj i Dijana Toljanić.
Rijeka pliva
“Rijeka pliva” je projekt Grada Rijeke koji obuhvaća učenike 2. razreda s ciljem da svako dijete nauči plivati. Voditeljice programa su učiteljice drugog razreda.
Rijeka zdravi grad
Uključeni smo u projekt Grada Rijeke – Rijeka zdravi grad. Želimo kod naših učenika razvijati svijest o važnosti čuvanja svoga zdravlja i očuvanja okoliša. Obilježavamo sve značajnije eko datume, organiziramo priredbe i izložbe te uređujemo unutarnje i vanjske prostore škole.
Građanski odgoj
Suvremeno društveno-kulturno okruženje pretpostavlja odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, tolerantne i solidarne osobe. Stoga naše učenike kroz izborni program građanskog odgoja učimo što znači opredjeljenost za europski suživot, prihvaćanje novih društveno-kulturnih vrijednosti, novih standarda u svim životnim područjima, ali istodobno čuvanje vlastitih kulturnih i povijesnih vrijednosti i nacionalnog identiteta. Voditeljica programa je učiteljica Iva Baraba.
Moja Rijeka
Edukativni program “Moja Rijeka” razvija odnos učenika prema gradu i njegovu identitetu, a uvođenjem odgojnog programa u osnovne škole promiče nenasilje, toleranciju i solidarnost te razvija kod učenika temeljne ljudske vrijednosti. Ovim se programom potiče učeničko jezično i stvaralačko izražavanje vezano uz brojne povijesne, geografske, umjetničke, kulturne i sportske znamenitosti grada Rijeke. U programu sudjeluju učenici viših razreda. Cjelokupni projekt financira se u potpunosti iz proračuna Grada Rijeke. Program započinje u listopadu te se provodi do kraja školske godine sa fondom od 35 sati nastave. Teme obuhvaćaju raznovrsne elemente koji definiraju grad, a među njima se nalaze informacije o zemljopisnom položaju Rijeke, prirodnom i kulturnom okruženju, sportu i napose bogatoj gradskoj povijesti. Provoditelji programa su Luka Tuta i Iva Baraba.
Trening životnih vještina
Trening životnih vještina provodi se na satovima razrednih odjela od 3. do 7. razrednog odjela. Program primarne prevencije rizičnih ponašanja (pušenja, konzumacije alkohola i zlouporabe droga). Spada u programe nove generacije koji su formirani na temelju istraživanja o tome što predstavlja zaštitne, a što rizične faktore u nastanku ovisničkog ponašanja. Program provode razrednici prema autorstvu nastavnog zavoda za javno zdravstvo.
Zajedno više možemo
Preventivni program MUP-a za učenike četvrtih, petih i šestih razreda osnovnih škola, s ciljem upozorenja na neprihvatljive oblike ponašanja i opasnosti od svih oblika ovisnosti. Ovogodišnji programi “Mogu ako hoću-1” i „Sajam mogućnosti“. obuhvaćaju učenike 4. razreda.
ABECEDA PEVENCIJE
UČENIČKA ZADRUGA
Škola Podmurvice je članica Hrvatske udruge učeničkog zadrugarstva.
Učenici svojim likovnim i tehničkim sposobnostima (rad u keramici, likovni radovi, batik, mozaik) izrađuju premete. Uvest će se i u svijet malog poduzetništva. Voditeljica zadruge je Tamara Turić, učiteljica likovne kulture.