Osnovna škola  PODMURVICE  

Školski projekti

Provedba CAP – programa u  2.  razredu

CAP program (Child assault prevention ili prevencija napada na dijete) je jedan od najučinkovitijih  preventivnih programa koji se provode u svijetu a bave se problematikom zlostavljanja djece. Škola se u program uključila u njegovoj eksperimentalnoj fazi u 2000. godini. Od tada se kontinuirano provodi svake šk. god. U CAP-program uključuju se učenici drugog razreda i njihovi roditelji. Učitelji se permanentno obrazuju o problematici zlostavljanja. Voditeljica programa je Dijana Toljanić.

Provedba Teen CAP – programa u 8.  razredu

Teen CAP program sastoji se od tri djela: predavanje za djelatnike, radionica za roditelje i radionica za učenike. Radionice za odrasle održavaju se prije učeničkih radionica.Ciljevi radionica za odrasle su pružiti odraslima znanje i razumijevanje o napadima na adolescente i smanjiti izolaciju tinejdžera u društvu odraslih.

Teen CAP u učeničikim radionicama odgovara na uzroke ranjivosti tinejdžera pružanjem dobrih, konkretnih informacija. Osnažuje ih dajući im strategije za ponašanje u opasnim situacijama i smanjuje njihovu izoliranosti.

Od 2008. svake se školske godine u program uključe učenici i roditelji jednog osmog razrednog odjela. Voditelji programa su  Želimir Lalić, Dijana Toljanić i Iva Vukić Antić.

Kvalitetna škola

Program pod nazivom “Kvalitetna škola – škola bez prisile” uspješno primjenjuje ideje “kvalitetne škole” koju je oblikovao dr. Wiliam Glasser. Pod vodstvom profesorice psihologije, gospođe Jagode Tonšić-Krema, učitelji naše Škole aktivno sudjeluju u obrazovanju i samoobrazovanju. Učitelji i stručni suradnici uključeni u projekt smatraju da im tako stečena znanja olakšavaju rad na prevenciji ovisnosti i poremećaja u komunikaciji, dok posredni efekti primjene tih znanja u svakodnevnom radu eliminiraju probleme neuspjeha i disciplinske probleme s djecom. Projekt ima za cilj smanjivanje rizičnih faktora zdravog i nesmetanog razvoja djece, mladih i obitelji kroz razvijane modernih načina komunikacije u školi.

Projekt UNICEF-a

Uključeni smo se u Projekt UNICEF-ovog Ureda u Zagrebu “Za sigurno i poticajno okruženje u školama”. Radeći na kriterijima održivosti statusa „Škole nez nasilja“ nastojimo razvijati empatiju, obzirnost, nesebičnost i toleranciju među djecom, te jačati odgojnu komponentu škole. U sklopu Projekta trudimo se uključiti  roditelje u sve naše aktivnosti i senzibilizirati lokalnu zajednicu za problem vršnjačkog nasilja. U grupe “Vršnjačke pomoći”  uključeni su predstavnici učenika od 5. do 8. razreda. Planira se educiranje grupe učenika iz 5. i 6. te supervizirano vođenje grupe 7. i 8. razreda za pružanje pomoći u situacijama vršnjačkog  nasilja.

Samovrednovanje

Svake godine Tim za kvalitetu provodi projekt “Samoevaluacija u funkciji unapređivanja kvalitete obrazovanja”. Izvješće dostavljamo Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje, a na osnovu anketa, izvješća i primjedbi učitelja i roditelja. Samovrednovanjem se želimo kritički odnositi prema aktualnim problemima, a u suradnji s roditeljima i djecom pronaći najbolje rješenje.

Karnevalska skupina “Ki san ja”

Redovito sudjelujemo na Riječkom karnevalu s karnevalskom skupinom “Ki san ja”. Učenici, učitelji i roditelji zajedničkim druženjem izrađuju maske. Voditeljica programa je Nada Kegalj.

Projekt “DEBATA U OSNOVNOJ ŠKOLI” – program učenja kroz raspravu

Za osobni razvoj učenika kao cjelovite osobe je važno da činjenice ne prihvaćaju kao nešto konačno već da se prema informacijama koje primaju, stavovima i vrijednostima odnose kritički. To se razvija postepeno primjenom različitih strategija poučavanja kritičkog mišljenja. Posebnu pažnju u programu posvećujemo debati kao strategiji poučavanja i argumentirane rasprave. Debata kao vještina argumentirane rasprave odvija se prema utvrđenim pravilima i u određenom vremenskom okviru.

Program je ponuđen kao izvannastavna aktivnost i rad s potencijalno darovitim učenicima. Sastajemo se tjedno dva sata. Tijekom nastavne godine ukupno je predviđeno 70 sati. Voditeljice debatnog kluba u Školi su Nada Kegalj i Diana Negovetić.

Rijeka pliva

“Rijeka pliva” je projekt Grada Rijeke koji obuhvaća učenike 2. razreda s ciljem da svako dijete nauči plivati. Voditeljice programa su učiteljice drugog razreda.

Rijeka zdravi grad

Uključeni smo u projekt Grada Rijeke – Rijeka zdravi grad. Želimo kod naših učenika razvijati svijest o važnosti čuvanja svoga zdravlja i očuvanja okoliša. Obilježavamo sve značajnije eko datume, organiziramo priredbe i izložbe te uređujemo unutarnje i vanjske prostore škole.

Građanski odgoj

Suvremeno društveno-kulturno okruženje pretpostavlja odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, tolerantne i solidarne osobe. Stoga naše učenike kroz izborni program građanskog odgoja učimo što znači opredjeljenost za europski suživot,  prihvaćanje novih društveno-kulturnih vrijednosti, novih standarda u svim životnim područjima, ali istodobno čuvanje vlastitih kulturnih i povijesnih vrijednosti i nacionalnog identiteta. Voditeljica programa je učiteljica Iva Baraba.

Trening životnih vještina

Trening životnih vještina provodi se na satovima razrednih odjela u 6. i 7. razrednom odjelu.  Program primarne prevencije rizičnih ponašanja (pušenja, konzumacije alkohola i zlouporabe droga). Spada u programe nove generacije koji su formirani na temelju  istraživanja o tome što predstavlja zaštitne, a što rizične faktore u nastanku ovisničkog ponašanja. Program provode razrednici prema autorstvu nastavnog zavoda za javno zdravstvo.

Zajedno više možemo

Preventivni program MUP-a za  učenike četvrtih, petih i šestih razreda osnovnih škola, s ciljem upozorenja na neprihvatljive oblike ponašanja i opasnosti od svih oblika ovisnosti.  Ovogodišnji programi “Mogu ako hoću-1” i „Sajam mogućnosti“.  obuhvaćaju učenike  4. razreda.

PROJEKTNA NASTAVA

TEMA: Trg znanja

–  kroz likovni, pismeni, glazbeni izričaj

–  kroz sve nastavne predmete,

–  scenska, novinarska, radio skupine

–  vertikalno kroz sve razrede od 1. do 8.

TEMA : Obilježavanje stranih jezika tijekom godine

–  engleski, talijanski, francuski, njemački, češki

–  kroz likovni, pismeni, glazbeni izričaj

–  kroz sve nastavne predmete,

–  scenska, novinarska, radio skupine

–  vertikalno kroz sve razrede od 1. do 8.

UČENIČKA ZADRUGA

Škola Podmurvice je članica Hrvatske udruge učeničkog zadrugarstva.

Učenici svojim likovnim i tehničkim sposobnostima (rad u keramici, likovni radovi, batik,  mozaik)  izrađuju  premete. Uvest će se i u svijet malog poduzetništva. Voditeljica zadruge je Tamara Turić, učiteljica likovne kulture.

Skip to content